Η «Ελληνική Ένωση για την Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση» (e-Δίκτυο-ΤΠΕ-Ε) και η Πανελλήνια Ένωση εκπαιδευτικών για τις Φυσικές Επιστήμες «Μιχάλης Δερτούζος» σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) προκηρύσσουν διαγωνισμό για τη βράβευση των καλύτερων εκπαιδευτικών δικτυακών τόπων Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων, καθώς και Διοικητικών Μονάδων (Διευθύνσεις και Γραφεία Εκπαίδευσης). Η βράβευση θα πραγματοποιηθεί σε παράλληλη εκδήλωση στο πλαίσιο του 6ου Πανελλήνιου Συνεδρίου των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ (6-8 Μαΐου 2011, Ερμούπολη, Σύρος), το οποίο τελεί υπό την αιγίδα του ΥΠΔΒΜΘ (αρ. 133143/Γ2/22-10-2010).
Ο διαγωνισμός αυτός αποτελεί συνέχεια των τεσσάρων προηγούμενων επιτυχημένων διαγωνισμών που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του 4ου και 5ου Πανελλήνιου Συνεδρίου των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ στην Εκπαίδευση στη Σύρο τα έτη 2007 και 2009, καθώς και, του 1ου και 2ου Πανελλήνιου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου Ημαθίας τα έτη 2008 και 2010 αντίστοιχα.
ΣΚΟΠΟΣ
Ο σκοπός του διαγωνισμού είναι η ηθική και υλική επιβράβευση των σχολικών και των διοικητικών μονάδων καθώς και των εκπαιδευτικών – δημιουργών που διατηρούν ποιοτικούς διαδικτυακούς τόπους παρέχοντας εκπαιδευτικές υπηρεσίες υψηλού επιπέδου.
Η αξιολόγηση των δικτυακών τόπων θα διεξαχθεί το διάστημα από 1 Μαρτίου 2011 έως 8 Απριλίου 2011.
ΟΡΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Δικαίωμα συμμετοχής στο διαγωνισμό έχουν οι εκπαιδευτικοί (σχολικοί και διοικητικοί) διαδικτυακοί τόποι που
- θα είναι ενεργοί την 1 Μαρτίου 2011
- ανήκουν στις εξής κατηγορίες: Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Σχολεία, Γυμνάσια, Λύκεια, Γραφεία και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
- δεν περιέχουν διαφημίσεις
- δεν αποτελούν διαδικτυακούς τόπους τάξεων ή τμημάτων ή προσώπων
Επιπλέον, δεκτές γίνονται οι αιτήσεις συμμετοχής ιστολογίων (blogs) σχολικών μονάδων είτε φιλοξενούνται στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο είτε σε άλλο πάροχο.
[note]ΕΛΗΞΕ Η ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ[/note]
Για οποιοδήποτε ερώτημα ή διευκρίνιση επισκεφθείτε τη σχετική σελίδα.
Βραβεύσεις
Θα βραβευτούν:
- οι 10 καλύτεροι διαδικτυακοί τόποι σχολικών μονάδων ανά κατηγορία (3 βραβεία και 7 έπαινοι)
- οι 3 καλύτεροι διαδικτυακοί τόποι διοικητικών μονάδων (1 βραβείο και 2 έπαινοι)
Παρατήρηση: Στο διαγωνισμό μπορούν να συμμετάσχουν όλοι οι βραβευθέντες διαδικτυακοί τόποι του προηγούμενου διαγωνισμού, αλλά δε θα μπορούν να καταλάβουν τις θέσεις 1 έως 3 (στις κατηγορίες των σχολικών μονάδων) ή την 1η θέση (στην κατηγορία των διοικητικών μονάδων).
Κριτήρια αξιολόγησης
Η αξιολόγηση θα βασιστεί στους παρακάτω άξονες κριτηρίων:
- Διαφάνεια – Ταυτότητα – Συνέπεια [Στοιχεία επικοινωνίας, σκοπός – στόχοι, συνέπεια στόχων – περιεχομένου, συντηρησιμότητα]
Σχολιασμός: Η διαφάνεια είναι μια θεμελιώδης ιδιότητα οποιουδήποτε διαδικτυακού κόμβου υψηλής ποιότητας και υποδεικνύει ότι ο δικτυακός τόπος πρέπει να δηλώνει με σαφήνεια την ταυτότητα και τους στόχους του, την ταυτότητα του οργανισμού που έχει την ευθύνη της διαχείρισής του και των προσώπων που έχουν την ευθύνη σχεδιασμού και ανάπτυξης (συνήθως η σελίδα με τίτλο «Περί», «About Us»). Επίσης πρέπει να δηλώνεται η ταυτότητα και η προέλευση του περιεχομένου που διαχειρίζεται, το δε περιεχόμενο να ενημερώνεται τακτικά. Παράλληλα ένα σχολείο εκτός από εκπαιδευτικός οργανισμός είναι και δημόσια υπηρεσία, επομένως ο δικτυακός του τόπος πρέπει να προσφέρει τρόπους επικοινωνίας με τους πολίτες και να παρουσιάζει την εικόνα που αναμένουν αυτοί από μια δημόσια υπηρεσία. - Χαρακτηριστικά περιβάλλοντος διεπαφής – Τεχνικά χαρακτηριστικά [σχεδιασμός, πλοήγηση, απεικόνιση, συμβατότητα, προσβασιμότητα, αισθητική]
Σχολιασμός: Αφορά τον κύριο μηχανισμό μέσω του οποίου οι χρήστες επιτυγχάνουν πρόσβαση στο περιεχόμενο ενός δικτυακού τόπου και αφορά στην εξερεύνηση του περιεχομένου. Η ευκολία πλοήγησης είναι ένας κρίσιμος παράγοντας για την ποιότητα του δικτυακού τόπου, όπως επίσης η σωστή επιλογή γραμματοσειράς, χρωμάτων και συμβολισμών που θα αναδείξουν το περιεχόμενο. - Περιεχόμενο – Παιδαγωγικά χαρακτηριστικά [Οργάνωση, ποιότητα, ποσότητα, θεματολογία, τεκμηρίωση]
Σχολιασμός: Εξετάζεται η επάρκεια περιεχόμενου σε σχέση με τους στόχους. Γενικά ένας δικτυακός τόπος υψηλής ποιότητας πρέπει να έχει περιεχόμενο που είναι:
Α) κατάλληλα επιλεγμένο και σχετικό με την φυσιογνωμία και την αποστολή ενός εκπαιδευτικού οργανισμού
Β) έγκυρο (επιστημονική τεκμηρίωση) και πρωτότυπο,
Γ) καλά παρουσιασμένο (οργανωμένο σε θεματικές ενότητες με τις αντίστοιχες υποστηρικτικές εικόνες).
Αξιολογητές θα είναι εκπαιδευτικοί Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης και έμπειροι τεχνικοί του ΠΣΔ που θα επιλέξει η Επιτροπή Διαγωνισμού.
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
- Δαπόντες Νίκος, Δρ. Διδακτικής ΦΕ & ΤΠΕ-Ε (Πρόεδρος)
- Καλλαρά Αθηνά, Σχολική Σύμβουλος Π. Ε.
- Παρασκευάς Μιχάλης, Δρ. Αναπλ. Δ/ντής Τομέα Δικτυακών Τεχνολογιών ΕΑΙΤΥ, Τεχνικός Υπεύθυνος ΠΣΔ
- Προβελέγγιος Πέτρος, Εκπαιδευτικός Π.Ε.
- Τζωρτζακάκης Γεώργιος, Εκπαιδευτικός Π.Ε.
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Διαγωνισμού
Νίκος Δαπόντες
Πίνγκμπακ: Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών » Blog Archive » 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ, 2η ανακοίνωση
Πίνγκμπακ: 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στη Διδακτική Πράξη
Πίνγκμπακ: 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στη Διδακτική Πράξη
Πίνγκμπακ: 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στη Διδακτική Πράξη
Πίνγκμπακ: 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στη Διδακτική Πράξη
Πίνγκμπακ: Εκπαιδευτική Τεχνολογία & Πληροφορική - 5ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικών Διαδικτυακών Τόπων
Πίνγκμπακ: Εκπαιδευτική Τεχνολογία & Πληροφορική - Η νέα ιστοσελίδα του Ενιαίου Λυκείου Πλωμαρίου
Πίνγκμπακ: 5ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικών Διαδικτυακών Τόπων | 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΥΚΩΝ
Πίνγκμπακ: Βραβεύτηκε το 14ο Γυμνάσιο για την ιστοσελίδα του | Γιάννης Παιδής Blog