Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στο Δημοτικό Σχολείο: Από τη Θεωρία στην Πράξη

[singlepic id=107 w=240 h=180 float=right] Την Τετάρτη 17 Ιουνίου και την Πέμπτη 18 Ιουνίου 2009 μέλη της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών “Μιχάλης Δερτούζος”   πραγματοποίησαν στο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης σεμινάριο ενδοσχολικής επιμόρφωσης με θέμα: “Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στο Δημοτικό Σχολείο: Από τη Θεωρία στην Πράξη.

Η θεματολογία του 10ωρου επιμορφωτικού σεμιναρίου ήταν η παρακάτω:

Τετάρτη 17 Ιουνίου 2009

  • Μοντέλα εισαγωγής Τ.Π.Ε στην Εκπαίδευση – Επιμορφωτής: Γρηγόρης Φιλιππιάδης

[singlepic id=106 w=240 h=180 float=right]Περίληψη: Από τη δεκαετία του 1980 γίνεται συστηματική προσπάθεια ενσωμάτωσης των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) στην εκπαίδευση. Στην εισήγηση επιχειρείται η παρουσίαση των βασικών αξόνων αυτών των προσπαθειών με έμφαση στον ευρωπαϊκό χώρο. Τέλος το ενδιαφέρον εστιάζεται στην ελληνική Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση παρουσιάζοντας τις βασικές πτυχές του «Δ.Ε.Π.Σ. – Α.Π.Σ. Πληροφορικής» τόσο του Νηπιαγωγείου όσο και του Δημοτικού Σχολείου.

  • Θεωρίες μάθησης υπό το πρίσμα των Τ.Π.Ε – Επιμορφωτές: Γρηγόρης Φιλιππιάδης και Γιάννης Σαλονικίδης

Περίληψη: Στη συγκεκριμένη ενότητα παρουσιάζονται οι βασικές θέσεις συμπεριφοριστικών, γνωστικών και κοινωνικογνωστικών θεωριών μάθησης υπό το πρίσμα της αξιοποίησης των Τ.Π.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο. Οι επιμορφούμενοι έχουν την ευκαιρία να εντοπίσουν στοιχεία των θεωριών στο σχεδιασμό, τη δομή και το είδος των δραστηριοτήτων που περιέχουν τα λογισμικά «Γεωγραφία Ε΄ & ΣΤ΄» και «MicroworldsPro». Ακολουθεί συζήτηση για τα πιθανά παιδαγωγικά οφέλη από τη χρήση Εκπαιδευτικών Λογισμικών.

  • Το εκπαιδευτικό λογισμικό. Κατηγοριοποίηση και αξιολόγηση – Επιμορφωτής: Γρηγόρης Φιλιππιάδης

[singlepic id=105 w=240 h=180 float=right]Περίληψη: Η εισήγηση περιλαμβάνει σύντομη παρουσίαση των βασικών κατηγοριών εκπαιδευτικού λογισμικού με τα κύρια χαρακτηριστικά της κάθε μιας καθώς και παρουσίαση ενδεικτικών καταλόγων εκπαιδευτικών λογισμικών. Επιπλέον, παρουσιάζονται με σύντομο τρόπο οι βασικοί άξονες και τα επιμέρους κριτήρια αξιολόγησης ενός εκπαιδευτικού λογισμικού. Παρατίθενται στοιχεία που αφορούν στις πρακτικές επιλογής του κατάλληλου εκπαιδευτικού λογισμικού.

  • Το διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών – Επιμορφωτής: Γρηγόρης Φιλιππιάδης

Περίληψη: Η πληθώρα των πληροφοριών που υπάρχει σήμερα στο διαδίκτυο το αναδεικνύει ως σημαντική πηγή άντλησης εκπαιδευτικού υλικού για το Δημοτικό Σχολείο. Στο εργαστήριο επιχειρείται η παρουσίαση αποτελεσματικών τεχνικών αναζήτησης και επεξεργασίας εκπαιδευτικού υλικού από το διαδίκτυο, τόσο από τους μαθητές όσο και από τους εκπαιδευτικούς.

  • Ιστοεξερευνήσεις (Webquest) – Επιμορφωτής: Γιάννης Σαλονικίδης

[singlepic id=108 w=240 h=180 float=right]Περίληψη: Oι ιστοεξερευνήσεις (webquests) είναι δραστηριότητες με έντονο το χαρακτήρα της αναζήτησης, στις οποίες η περισσότερη από την απαιτούμενη πληροφορία βρίσκεται στο διαδίκτυο. Παρουσιάζεται η δομή ενός webquest και παραδείγματα.
Στο εργαστήριο που ακολουθεί οι επιμορφούμενοι έχουν την ευκαιρία να αναζητήσουν ιστοσελίδες εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος σε ένα θέμα της επιλογής τους και να οργανώσουν ένα webquest. Το επεξεργάζονται με το MS FrontPage 2003 και το αναρτούν στο διαδίκτυο.

Πέμπτη 18 Ιουνίου 2009

  • Εισαγωγή στα εκπαιδευτικά σενάρια – Επιμορφωτής: Γρηγόρης Φιλιππιάδης

[singlepic id=104 w=240 h=180 float=right]Περίληψη: Παρουσιάζεται με σύντομο τρόπο η δομή ενός εκπαιδευτικού σεναρίου και παραδείγματα. Στο εργαστήριο που ακολουθεί οι εκπαιδευτικοί αξιολογούν έτοιμο φύλλο εργασίας και εντοπίζουν καλές και κακές πρακτικές στο σχεδιασμό τους. Γίνεται χρήση του λογισμικού Μ.Α.Θ.Η.Μ.Α.

  • Αξιοποίηση εκπαιδευτικού λογισμικού για τη δημιουργία σεναρίων – Επιμορφωτής: Γιάννης Σαλονικίδης

Περίληψη: Παρουσιάζονται εν συντομία οι δυνατότητες χαρακτηριστικών εκπαιδευτικών λογισμικών (MicroworldsPro, NaturalArt, Hotpotatoes, Δικτυακός τόπος με προσομοιώσεις φυσικών επιστημών). Οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν:

  • Το λογισμικό NaturalArt για να συμπληρώσουν δραστηριότητες σε φύλλα εργασίας μαθητών για τη «Συμμετρία» και τα «Μοτίβα».
  • Το λογισμικό MicroworldPro για να «διορθώσουν» κακοσχεδιασμένο φύλλο εργασίας ώστε να γίνει κατάλληλο για διερευνητική προσέγγιση της γνώσης
  • Tο λογισμικό Hotpotatoes για να δημιουργήσουν ασκήσεις πολλαπλών επιλογών και σταυρόλεξα και
  • Προσομοιώσεις από δικτυακό τόπο με σκοπό τη σύγκριση συμβατικού και ψηφιακού υλικού για τη διδασκαλία εννοιών των φυσικών επιστημών.

Προηγείται εξοικείωση με το περιβάλλον διεπαφής των λογισμικών.

Οργανωτική Επιτροπή:

  • Αγγελική Μαχαίρα, Διευθύντρια
  • Νίκος Ζουμπουλάκης, Υπεύθυνος Ολοημέρου
  • Κατερίνα Θεοδωράκη, Δασκάλα
  • Ελευθερία Κοντογιάννη, Καθηγήτρια Γαλλικής

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.