1η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Σκοπός του Συνεδρίου
Σκοπός του Συνεδρίου είναι ο γόνιμος προβληματισμός και ο δημιουργικός διάλογος αναφορικά με την εφαρμογή των «Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση» (ΤΠΕ-Ε), καθώς και τις σύγχρονες πρακτικές τους έτσι όπως διαμορφώνονται στη σχολική πραγματικότητα. Ιδιαίτερα στοχεύει στο να ευαισθητοποιήσει τους/τις εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης προς την κατεύθυνση ανάδειξης των θεμάτων διδακτικής μεθοδολογίας με την αξιοποίηση ΤΠΕ.
Το 6ο Συνέδριο απευθύνεται κυρίως στους:
- Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
- Εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
- Επιμορφωτές/τριες ΤΠΕ
- Επιμορφωτές/τριες και επιμορφούμενους/ες των ΤΠΕ Β΄ Επιπέδου.
- Φοιτητές/τριες Παιδαγωγικών Τμημάτων και Τμημάτων Η/Υ & Πληροφορικής.
- Μεταπτυχιακούς/ές φοιτητές/τριες των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση
Πιο αναλυτικά, το συνέδριο απευθύνεται στους/στις Εκπαιδευτικούς όλων των γνωστικών αντικειμένων της Προσχολικής και Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, της Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, της Ειδικής Αγωγής, στους Επιμορφωτές των ΤΠΕ, καθώς και στους/στις Σχολικούς Συμβούλους, και γενικότερα στα Στελέχη Εκπαίδευσης. Επιπρόσθετα αναζητεί τη συμβολή των ΤΠΕ στα ειδικευμένα σχολεία όπως αυτά των Παλιννοστούντων, τα Πολυπολιτισμικά Σχολεία, τα Μουσικά Σχολεία, τα Ολοήμερα Δημοτικά κ.ά.
Το Συνέδριο αφορά τόσο τη Δημόσια όσο και την Ιδιωτική Εκπαίδευση, που αναζητά τρόπους αξιοποίησης των ΤΠΕ για τη βελτίωση της Μαθησιακής και Διδακτικής Διαδικασίας και την καλύτερη οργάνωση της Εκπαιδευτικής κοινότητας (Παιδαγωγική αξιοποίηση των λογισμικών, χρήση του διαδικτύου στη διδακτική πράξη, υπηρεσίες του WEB 2.0).
Θεματολογία Συνεδρίου
Εκπαιδευτικό Λογισμικό και υπηρεσίες στήριξης του εκπαιδευτικού έργου
- Παρουσίαση εκπαιδευτικού λογισμικού (Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ΥΠΕΠΘ, ΕΑΙΤΥ) στα εργαστήρια, με δραστηριότητες και φύλλα εργασίας που συνοδεύουν το εκπαιδευτικό λογισμικό.
- Παρουσιάσεις διδασκαλιών με τη χρήση των ΤΠΕ που πραγματοποιήθηκαν από εκπαιδευτικούς σε σχολικά εργαστήρια.
- Αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία μαθημάτων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
- Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη χρήση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη.
- Υπηρεσίες υποστήριξης σχολείων και εκπαιδευτικών: Εξ αποστάσεως εκπαίδευση – Τηλεκπαίδευση. Τεχνική Υποστήριξη. Υποστήριξη παιδαγωγικού έργου.
- Θεωρητική στήριξη και μεθοδολογία για την ένταξη των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη.
- Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού.
- Θέματα Εκπαιδευτικής Πολιτικής στις ΤΠΕ.
Διαδίκτυο
- Εκπαιδευτική χρήση του διαδικτύου.
- Σχεδίαση εκπαιδευτικών δικτυακών τόπων.
- Θέματα ασφάλειας για τo σχολικό δίκτυο.
- Σχεδίαση της δομής και του περιεχομένου «σχολικών ιστοσελίδων».
- Παρουσιάσεις εργασιών με χρήση Διαδικτύου στα σχολεία.
- Χρήση του Διαδικτύου στην επιμόρφωση και εκπαίδευση εξ αποστάσεως.
- Διαδίκτυο και συνεργατική μάθηση. Συνεργασία σχολείων, μαθητών για την εκπόνηση εργασιών με τη χρήση του Διαδικτύου.
- Υπηρεσίες Κοινωνικής Δικτύωσης (Web 2.0)
- Ιστολόγια (Blogs)
- Wikis
- Κοινότητες Μάθησης
- Θεωρητική στήριξη και μεθοδολογία για την ένταξη των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη.
- Φορητός Ηλεκτρονικός Υπολογιστής ανά Μαθητή
Διοργάνωση
- Ελληνική Ένωση για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση e-Δίκτυο-ΤΠΕ-Ε (www.e-diktyo.eu)
- Πανελλήνια Ένωση εκπαιδευτικών για τις Φυσικές Επιστήμες «Μιχάλης Δερτούζος» (www.ekped.gr)
- Εκπαιδευτική Πύλη Εκπαιδευτικών Ν. Αιγαίου (www.epyna.gr)
- Πανεπιστήμιο Αιγαίου (Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων, Σύρος)
Συντονιστική Επιτροπή Συνεδρίου
- Γλέζου Κατερίνα, εκπαιδευτικός Δ.Ε. – Συντονίστρια
- Γρηγοριάδου Μαρία, Πανεπιστήμιο Αθηνών
- Δαγδιλέλης Βασίλειος, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
- Δαπόντες Νίκος, εκπαιδευτικός Δ.Ε.
- Δημητρακοπούλου Αγγελική, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
- Καρασσαβίδης Ηλίας, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
- Κολτσάκης Βαγγέλης, εκπαιδευτικός Δ.Ε.
- Κοντακίδης Γιάννης, εκπαιδευτικός Δ.Ε.
- Κυνηγός Χρόνης, Πανεπιστήμιο Αθηνών
- Μιχαλόπουλος Χρήστος, Διευθυντής Δ.Δ.Ε. Ν. Κυκλάδων
- Παρασκευάς Μιχάλης, Υπεύθυνος Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, ΕΑΙΤΥ
- Παπαδάκης Σπύρος, εκπαιδευτικός Δ.Ε.
- Παπανικολάου Σίσσυ, ΑΣΠΑΙΤΕ Αθήνας
- Προβελέγγιος Πέτρος, εκπαιδευτικός Π.Ε.
- Σαλονικίδης Γιάννης, εκπαιδευτικός Π.Ε.
- Σπύρου Θωμάς, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
- Σωτηρίου Σοφία, εκπαιδευτικός Δ.Ε. – Συντονίστρια
- Τζιμόπουλος Νίκος, εκπαιδευτικός Δ.Ε.
- Τζωρτζακάκης Γιώργος, εκπαιδευτικός Π. Ε.
- Φεσάκης Γιώργος, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
- Ψύλλος Δημήτριος, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Συνεδριακοί χώροι
- Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ερμούπολης.
- Εργαστήρια Πληροφορικής Σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
- Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων «Κωνσταντίνος Τουλούπης».
Σημαντικές Ημερομηνίες
15 Σεπτεμβρίου 2010: 1η ανακοίνωση διοργάνωσης του συνεδρίου
10 Ιανουαρίου 2011: Υποβολή πλήρων κειμένων για όλες τις κατηγορίες εργασιών
10 Φεβρουαρίου 2011: Ενημέρωση αποδοχής
1 Μαρτίου 2011: Υποβολή τελικών κειμένων για τα πρακτικά συνεδρίου
25 Απριλίου 2011: Ανακοίνωση προγράμματος συνεδρίου
6 – 7 – 8 Μαΐου 2011: Διεξαγωγή συνεδρίου
Πρόσκληση Εργασιών
Η Συντονιστική Επιτροπή καλεί όσους/ες ενδιαφέρονται να υποβάλουν εργασίες-εισηγήσεις σχετικές με τη θεματολογία του Συνεδρίου. Στο Συνέδριο μπορούν να υποβληθούν τέσσερις κατηγορίες εργασιών-εισηγήσεων. Το πλήρες κείμενο της εισήγησης δε θα πρέπει να ξεπερνά το μέγιστο αριθμό σελίδων που αντιστοιχεί σε κάθε κατηγορία εισήγησης, δηλαδή:
- Πλήρεις Εισηγήσεις: 6-10 σελίδες.
- Σύντομες Εισηγήσεις: 4-6 σελίδες.
- Συνεδρίες Στρογγυλής Τράπεζας (Panels): 3-4 σελίδες.
- Εργαστηριακές παρουσιάσεις (tutorials & workshops): 3-4 σελίδες.
Πλήρεις Εισηγήσεις: Αφορούν σε ολοκληρωμένες ερευνητικές εργασίες, μελέτες, διδακτικές προτάσεις αξιοποίησης των ΤΠΕ. Το κείμενο δε θα πρέπει να υπερβαίνει τις 10 σελίδες.
Σύντομες Εισηγήσεις: Αφορούν σε ερευνητικές εργασίες, μελέτες, διδακτικές προτάσεις αξιοποίησης των ΤΠΕ που βρίσκονται σε εξέλιξη. Το κείμενο δε θα πρέπει να υπερβαίνει τις 6 σελίδες.
Συνεδρίες Στρογγυλής Τράπεζας (Panels): Με τις συνεδρίες Στρογγυλής Τράπεζας παρέχεται η δυνατότητα να παρουσιαστούν εργασίες και να γίνουν ανοιχτές συζητήσεις γύρω από ένα ειδικό θέμα. Η προβλεπόμενη μέγιστη διάρκεια κάθε συνεδρίας θα είναι 90 λεπτά. Κάθε στρογγυλή τράπεζα θα πρέπει να περιλαμβάνει το πολύ 4-5 εισηγήσεις. Η προβλεπόμενη μέγιστη διάρκεια κάθε συνεδρίας θα είναι 90 λεπτά. Το σχετικό κείμενο για κάθε παρουσίαση δε θα πρέπει να υπερβαίνει τις 4 σελίδες.
Εργαστηριακές παρουσιάσεις (tutorials & workshops): Παρουσίαση, διδασκαλία ή επιμόρφωση σε διδακτικές προσεγγίσεις και περιβάλλοντα διδασκαλίας, σε εκπαιδευτικό λογισμικό και άλλες εφαρμογές για εκπαιδευτική χρήση. Θα διεξαχθούν αποκλειστικά σε δικτυωμένα εργαστήρια Η/Υ και θα χρησιμοποιηθούν φύλλα οδηγιών ή/και φύλλα εργασίας. Η προβλεπόμενη μέγιστη διάρκεια κάθε εργαστηριακής παρουσίασης θα είναι 1-3 ώρες. Το κείμενο δε θα πρέπει να υπερβαίνει τις 4 σελίδες. Οι εκπαιδευτές θα πρέπει να συνυποβάλλουν τα φύλλα εργασίας ή/και τα φύλλα οδηγιών που θα χρησιμοποιήσουν.
Σημαντικές παρατηρήσεις
- Επιλεγμένες εισηγήσεις από αυτές που θα παρουσιαστούν στο συνέδριο θα δημοσιευτούν στο ηλεκτρονικό περιοδικό «Μάθηση με Τεχνολογίες», με ISSN 1792 – 1813, http://mag.e-diktyo.eu που θα εκδώσει το e-Δίκτυο (www.e-diktyo.eu) σε συνεργασία με τον «Μιχάλη Δερτούζο» (www.ekped.gr).
- Θα δοθεί η δυνατότητα εικονικής παρουσίασης εργασιών (virtual presentations) για όσους συνέδρους αδυνατούν να παρευρεθούν στο Συνέδριο στη Σύρο.
- Λεπτομέρειες για τη διαδικασία υποβολής και παρουσίασης εργασιών, συμμετοχής και κόστους εγγραφής στο Συνέδριο θα ανακοινωθούν σύντομα στον ιστότοπο του Συνεδρίου.
- Οι συγγραφείς καλούνται να τηρήσουν με ακρίβεια το υπόδειγμα μορφοποίησης εργασιών του Συνεδρίου. Όλες οι εργασίες θα υποβληθούν σε διαδικασία ανώνυμης κρίσης. Προκειμένου να γίνει δεκτή μια εργασία για παρουσίαση στο Συνέδριο θα πρέπει να έχει θετική αξιολόγηση από 2 τουλάχιστον μέλη της επιτροπής κριτών. Στην περίπτωση ασυμφωνίας μεταξύ των δύο κριτών η εργασία προωθείται σε τρίτο κριτή. Σημειώνεται ότι εκτός από την ποιότητα των εργασιών που θα παραληφθούν, η συμμόρφωση προς τις οδηγίες συγγραφής των κειμένων (μορφοποίηση σύμφωνα με το υπόδειγμα) αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την αποδοχή τους.
- Τα όρια σελίδων κάθε εργασίας περιλαμβάνουν το πλήρες κείμενο με τα στοιχεία των συγγραφέων, την περίληψη, τους πίνακες, τα σχήματα, τις αναφορές κ.λ.π.
- Κάθε σύνεδρος μπορεί να είναι συγγραφέας σε τρεις το πολύ εργασίες.
- Σε κάθε εργασία που θα δημοσιευτεί στα Πρακτικά του Συνεδρίου θα πρέπει να αντιστοιχεί μια τουλάχιστον εγγραφή πριν τις 5 Μαρτίου 2010.
Πληροφορίες για το Συνέδριο
Κατερίνα Γλέζου, Νίκος Τζιμόπουλος
Τηλ.: 6932214464, 2281079396, 6979776923
e-mail: kglezou@di.uoa.gr, ntzimop@sch.gr
Δικτυακοί τόποι: www.e-diktyo.eu, www.epyna.gr
Ταχ. Διεύθυνση: ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ν. Κυκλάδων, Λιβάδια Μάννα, 84100, Ερμούπολη, Σύρος
Πίνγκμπακ: Οπτικοποιώντας το φώς « George Birbilis @zoomicon