1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας ‘‘Ψηφιακό υλικό για την υποστήριξη του παιδαγωγικού έργου των εκπαιδευτικών”
H Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Μιχάλης Δερτούζος, μαζί με την Ένωση Ελλήνων Φυσικών Παράρτημα Ημαθίας και την Ελληνική Ένωση για την Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση (e-Δίκτυο-ΤΠΕ-Ε) διοργάνωσε το 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας με θέμα: ”Ψηφιακό υλικό για την υποστήριξη του παιδαγωγικού έργου των εκπαιδευτικών Α΄/θμιας & Β΄/θμιας εκπαίδευσης”.
Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε από 09 – 11 Μaΐου 2008 στην πόλη της Νάουσας και τελούσε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ημαθίας.
Κύριος σκοπός του συνεδρίου ήταν να φέρει όσο το δυνατόν περισσότερους εκπαιδευτικούς σε επαφή με το εκπαιδευτικό λογισμικό, το διαδίκτυο και τη χρήση τους στις αίθουσες διδασκαλίας και τα σχολικά εργαστήρια. Επιπλέον, να γνωστοποιήσει τις εξελίξεις και τις τάσεις στην παιδαγωγική αξιοποίηση του ψηφιακού υλικού στην εκπαίδευση.
Η θεματολογία του συνεδρίου περιελάμβανε τις παρακάτω ενότητες:
Εκπαιδευτικό λογισμικό (ψηφιακά εκπαιδευτικά πακέτα, νέα εκπαιδευτικά λογισμικά, Ελεύθερο Λογισμικό – Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα, συνοδευτικό πολυμεσικό υλικό των Νέων Βιβλίων Δημοτικού & Γυμνασίου, διδακτικές εφαρμογές εκπαιδευτικού λογισμικού του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων)
Εκπαιδευτικές Πύλες, Δικτυακοί τόποι Σχολικών Μονάδων, Εκπαίδευση & ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Θέματα δημιουργίας, αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού και διδακτικής μεθοδολογίας
Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου πραγματοποιήθηκαν κεντρικές ομιλίες, workshops (εργαστήρια), tutorials, προφορικές ανακοινώσεις, παρουσιάσεις αφισών και στρογγυλά τραπέζια σχετικά με τη θεματολογία του συνεδρίου που πλαισιώνονταν από παράλληλες συνεδρίες ειδικοτήτων.
Δόθηκε ιδιαίτερο βάρος σε ζητήματα της εκπαιδευτικής πράξης με τη διεξαγωγή μεγάλου αριθμού εργαστηριακών δραστηριοτήτων.
Ειδικότερα, πραγματοποιήθηκαν συνολικά 3 κεντρικές ομιλίες, παρουσιάστηκαν 151 εργασίες με τη μορφή εισηγήσεων 10 εργασίες τύπου αφίσας (poster), 2 στρογγυλά τραπέζια με 13 ομιλητές και πραγματοποιήθηκαν 31 εργαστηριακές δραστηριότητες βιωματικού χαρακτήρα.
Με τη λήξη του συνεδρίου δόθηκαν 721 βεβαιώσεις παρακολούθησης συνέδρων και 287 βεβαιώσεις εισηγητών/εκπαιδευτών/κριτών/μελών Ο.Ε. Το σύνολο των συμμετεχόντων ξεπέρασε τα 800 άτομα.
Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου διανεμήθηκαν συνολικά 688 τόμοι πρακτικών (1024 σελίδων – 2 τόμοι), 500 οπτικοί δίσκοι με λογισμικό για την Β΄/θμια εκπαίδευση, 300 οπτικοί δίσκοι με λογισμικό για την Α΄/θμια και 700 δίσκοι με άλλο ψηφιακό υλικό που προσέφεραν εισηγητές, χορηγοί κλπ.
Οι 3 ημέρες του συνεδρίου καλύφθηκαν online από κλιμάκιο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (24 ώρες συνολικά ζωντανής μετάδοσης).
Επίσης, στο πλαίσιο του συνεδρίου βραβεύτηκαν οι πληρέστεροι δικτυακοί ιστότοποι των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που φιλοξενούνται σε διακομιστές του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.
[slideshow=5]
Φωτογραφίες από τις εργασίες του συνεδρίου